- PMR (CZ)
CB (CZ)
PRM (OST)
CB (OST)
kombinace CB (CZ+OST)
nevýhody českých pásem provozu - nebudeme vysílat v pásmu které používají zahraniční kluby = nebudeme na ně mít spojení
výhody zahraničních pásem provozu - budeme vysílat v pásmu které používají zahraniční kluby = budeme na ně mít spojení
nevýhody zahraničních pásem provozu - dražší varianta, horší dostupnost náhradních dílů i samotných radiostanic v případě poruchy a navíc v ČR je povoleno pouze určité pásmo takže pokud by se vysílalo jinde než v povolených mezích nemuselo by se to úřednímu šimlovi líbit.
kombinace obou pásem spojuje některé výhody ale i nevýhody a přidává k tomu ještě problém přestavby a následné nemožnosti reklamace vysílačky nebo větší náchylnost na otřesy/hrubší zacházení/poruchy a celkově na 99% i nižší životnost
a pak je tu prostor pro nová řešení a to například vytvořením schématu spojení a rozdělení rádiového spojení u 4thAD na více sítí.
VÝHODY ? :
* sítě bude možno rozčlenit na :
+ vnitřní klubovou 4thAD
kde základním komunikačním jazykem bude mateřština-čeština, radiový provoz bude tudíž rychlejší a bude celkově přehlednější s tím že se sníží nároky na obsluhu radiostanic a to nejen po jazykové stránce ale i po stránce materiální - stanici pro provoz na českém pásmu snadno sežene každý a nebude nutná její přestavba. Pokud se pak taková stanice rozbije není až zas takový problém ji reklamovat/opravit/zakoupit novou
+ společnou radiovou síť/centrum velení a řízení (JCCC)
která bude mít k dispozici prostředky spojení pro obě pásma (CZ+OST) a bude zabezpečovat velení vlastním jednotkám + velení/informovanost jednotek ze zahraničí. Zde už budou nároky na RTO větší jedna z nejdůležitějších podmínek bude zvládnutí ANJ na úrovni nutné pro rádiovou komunikaci. Materiální stránka bude samožřejmě komplikovanější - bude nutné mít radiostanici pracující v PMR (CZ) nebo CB (CZ) podle toho o jaké variantě by se rozhodlo pro vnitřní síť a bude nutné mít radiostanice které budou schopny zabezpečit provoz v zahraničních sítích - (to by ale zřejmě bylo vyřešeno protože jak již bylo inzerováno Toby odprodává tuším 4ks takovýchto mašinek, což by mělo pro budoucí potřeby JCCC stačit.
poslední zmiňovaná varianta je asi nejjednoduší... vlastni provoz v např. CB pásmu v češtině s dodržením určitých pravidel a následně při akcích v zahraničí/s učastí zahraničních klubů zřídit něco jako řídící středisko - což by nebylo nic jiného než jeden člověk který bude vědět co by se asi přibližně mělo dít a bude schopen pružně reagovat na vzniklou situaci a řešit jí a to buď přes přiděleného RTO nebo sám (pokud bude mít dostatečné komunikační schopnosti). zahraniční kluby by pak nenarážely na zpomalení provozu vzniklé poměrně slušnou jazykovou bariérou kterou náš klub - přiznejme si to, na jízdě to s těma jazykama nebylo nic moc, kromě tuším freedoma u kterého si nejsem jazykovým výkonem zcela jist ale dáma vypadala naprosto "zničená" takže asi dobrý - má. Pokud by pak potřeboval někdo něco sdělit v češtině nebudou zahraniční účastníci poslouchat v éteru češtinu která by je akorát tak otravovala a nad kterou by kroutily hlavou a zbytečně by zaplavovala sít na které by mohl v té chvíli být provoz veden v ANJ...
celkové řešení chce promyslet, neříkám že se na zahraniční akce nejezdí ale na druhou stranu kolikrát potřebujeme radiové spojení v jiném než českém pásmu ( popřípadě kolikrát to spojení potřebujeme v takové míře aby k tomu nestačili 4xPMR(OST))...